Nieuws

Ruim 200 geïnteresseerden  aanwezig op vierde netwerkbijeenkomst Club2018

Delen

Ruim 200 geïnteresseerden aanwezig op vierde netwerkbijeenkomst Club2018

BOLSWARD - Het was een groot succes, de vierde netwerkbijeenkomst van Club2018. Op maandag 13 maart verzamelden meer dan tweehonderd ondernemers bij Marten Hylkema van MHB Event Facilities te Bolsward. De avond, die aan elkaar gepraat werd door Gerrit Hofstra, stond in het teken van samenwerkingen.

Lieven Bertels nam ons mee in het verhaal van Leeuwarden-Fryslân 2018 en lichtte toe wat ons in 2018 te wachten staat.

Jan van Erve lichtte de inspirerende samenwerking toe tussen de Club2018-leden Miedema Bouwmaterialen, Pack & Zo en Haan Reclamewerk. Deze drie bedrijven hebben gezamenlijk de nieuwe Club2018-sponsorkist gemaakt. Daarna werden Johannes Strikwerda en Anne-Wies Smit van Strikwerda & Smit voorgesteld, de partij die de webshop voor Leeuwarden-Fryslân 2018 gaat ontwikkelen en uitvoeren.

Sylvya Kerklaan sloot de eerste helft van het programma af met een terugblik op de totstandkoming van Club2018. Vervolgens was het tijd voor de warme maaltijd: een heerlijke Hollandse stamppot.

Na de maaltijd namen themaproducenten Claudia Woolgar, Rikkert Kremer en Immie Jonkman ons mee in het programma van Leeuwarden-Fryslân 2018. Claudia Woolgar trapte af met een presentatie waarin ze ons meenam in de toekomst voor Leeuwarden-Fryslân 2018. Verder sprak ze over enkele projecten, waaronder de ‘Giant Steps’ die in augustus 2018 naar Friesland zullen komen. Na het indrukwekkende filmpje over deze reuzen, schetste Woolgar de economische impact die dit voor Friesland kan hebben.

Vervolgens vertelde themaproducent Rikkert Kremer over drie projecten die in zijn portefeuille zitten, waarbij de komende tentoonstellingen in het Fries Museum een positieve indruk achterlieten op de aanwezigen in de zaal. Voornamelijk het succes van de Alma Tadema-tentoonstelling (1 oktober 2016 – 7 februari 2017 met een bezoekersaantal van 158.000 mensen), scheppen grootse verwachtingen voor Mata Hari en Escher.

Immie Jonkman sloot af en vertelde niet alleen over de projecten in haar portefeuille, maar deed ook een oproep aan de Mienskip. Ze nam ons mee in het verhaal van de wedstrijd rondom het bidbook in 2013, maar ook wat we wensen voor de legacy, dat wat we willen dat na 2018 overblijft. Aan het einde van de presentatie riep ze namens het hele team de ondernemers op om na te denken of zij naast financiële ondersteuning ook op een ander vlak hulp kunnen bieden, bijvoorbeeld in de vorm van kennisdeling.

Na een daverend applaus werd de avond afgesloten onder het genot van een hapje en drankje. Hierbij was ruim de tijd om met elkaar te netwerken, waar gretig gebruik van werd gemaakt.